fredag 15 juni 2012

Träningen

Dagens träning för Carro. 
Började med att skritta runt hagarna å sen in i ridhuset. Rida fram, fram, fram. Trava å trava framåt! På kortsidorna skulle jag minska så jättemycket det bara gick för att på långsidorna öka så mycket det gick å WOW!!! Jävlar i helvete vilken känsla när Hessan kastar fram sina framben å får svävmoment i steget!!! Galet coolt! 
Efter det fick jag träna lite övergångar i traven. trav-halt-trav-halt osv å då blev Hessan lite divig å undrade om hon verkligen behövde lyssna på mig å efter några varv övertalade jag henne att det faktiskt va jag som bestämde. 
Sen kom lite övergångar galopp-skritt-galopp, för att sen bara få rulla på i galopp på volt å tänka framåt å lyfta på fossingarna. Även där gick det över förväntan (min förväntan) i båda varv (även fast hon har sååå mycket svårare för vänstern). Sen fick vi skritta i några minuter för att sen banka loss hennes vänstersida =P Högervarvet va nemas problemas, men den där jääävla vänstern... Men efter ett tag så släppte hon å då kunde jag rida henne i stadig form även på rakt spår (wow) å sen vart det skänkelvikningar i skritt... Gick väldigt tvärt med rumpan först ett tag tills jag insåg hur otroligt känslig hon e å då fick jag till 2 som faktiskt va riktigt bra å sen avslutade vi lektionen för då höll jag på å dö! =)


Har en film på travökningarna, men dom vill inte lämna min telefon... =P Får undersöka saken närmare när jag orkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar