onsdag 22 februari 2012

Skulle bara vara om dagen men slutade i irritation...

Ja vad bjussar en onsdag som denna på då? Förhoppningsvis några timmars mer sömn när Adam sover å sen typ ingenting... Ser fram emot om 10 dagar då vi faktiskt kommer bo i Knivsta och då har valet att faktiskt kunna göra något på dagarna. Här kan vi gå ut, gå ett par varv runt gården å sen in igen... Weehoo! =/ Nää, en ordentlig promenad, gå ner till jobbet å handla lite, gå hem till mamma å pappa. Kunna välja att av ren lathet stanna hemma å göra nada istället för av rädsla typ =P

Jag är en sån som inte åker buss frivilligt med barnvagn då det är så otroligt osäkert för barnet. Vad händer om bussen kör i diket å välter? Nää! Jag utsätter inte Adam för det om jag kan låta bli! Å promenera på 55:an med honom gör jag inte! Absolut inte vintertid då folk har lite svårt att förstå vad hastighetsskyltarna är till för å inte riktigt har så stor koll på sitt fordon. Tragiskt men sant! Fortkörare är bland det mest patetiska jag vet. Ok, då och då eller så, men dom som ständigt måste köra för fort för att typ hävda sig själva eller nåt? Nää, dom är inte värda mycket i mina ögon! Tänk på er omgivning istället. Det finns faktiskt en anledning till att det finns hastighetsbegränsningar, eller det kanske ni inte fattar? Idioter!

Nää nu kom jag in på detta igen som bara gör mig förbannad... Folk som inte har någon respekt för säkerhet och regler... USH!

1 kommentar:

  1. Vilken storbloggare du blivit nu på sistone ;) Kul!
    Förstår helt ditt resonemang angående bussen, har aldrig tänkt på det så

    SvaraRadera