måndag 13 juni 2011

Ajaj...

Gårdagen började trevligt med en lång sovmorgon! =) Efter den så begav jag mig till Jump Club där jag skulle kika på Madde som tävlade sin Chrysler. Har aldrig sett dom så det va givet att åka dit! Dom va så duktiga så =)

Efter det begav jag mig till stallet. Skulle rida Fabbe för fösta gången utan ägaren med. Såg fram emot att rida faktiskt, även fast det va lite varmt. Kom dit, mockade å mös med fina Fabbe! Sadlade å tränsade å gick ut för att sitta upp. Drog gjorden ett hål, men skulle dragit 2! När jag satt upp så gled sadeln åt vänster å Fabbe började trippa runt. Gjorde 2 bocksprång (å jag satt kvar med enbart en stigbygel ^_^) men sen for han iväg i galopp. Han va tvungen att kasta sig till höger för att inte krocka med stolpen in till ridbanan å jag åkte av... rakt in i stolpen... Kommer ihåg att jag hann tänka "Helvete vad detta kommer göra ont" å det gjorde det oxå... TUUUR att Kerstin va på ridbanan och kunde fånga Fabbe för jag låg mitt i öppningen å kunde inte riktigt röra mig... Kerstin fick ropa en stund på hjälp men sen kom folk ner från stallet å hjälpte oss lite... Eller, jag låg där jag låg! Underbart lugna å söta Gunilla satt bredvid mig å höll min hand å pratade med mig. Bea (tror jag hon heter) ringde Arvid å Eva ringde ambulans... Efter ca 10 min hör vi serener å jag ville sjunka genom jorden... Jösses, jag va ju inte döende lixom =P Ja dom kom ner i en väldans fart, vilket kanske inte va det smartaste då det fortfarande va 2 hästar på ridbanan iom att jag låg i öppningen... Haha! Jaja dom va lugna iaf! Ambulanskillarna pratade lite å undersökte lite å sen hörde jag sirener igen... Då kom ytterliggare en ambulans... Wee! Men tur va väl det för ena killen i första ambulansen ville gärna åka hem då dom slutat för dagen å han skulle på grillfest! Haha! Sköna killar va det =P Fick kanyl å handen å morfin... underbara morfin!!! Jag kunde nästan röra mig med det i kroppen! =) Fick åka med till Enköpings lassarettet å undersökas av läkare. Fick åka hem efter ca 2 timmar med recept på diclofenac å panodil. =P Arvid kom å höll mig sällskap efter ca en timme. Han va ju tvungen att komma till stallet iom att jag hade bilen där åsså behövdes det ju lite barnvakt till Adam! Aja! 

Såhär såg det ut ca 3 timmar efter fallet.

Såhär såg det ut tidigare idag.


Jag är mörbultad å det gör ont, men trodde det skulle vara värre! Har utöver det haft en kanonhelg iaf =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar