tisdag 7 juni 2011

Fabbe.

Jag måste banne mig ta kort på honom så ni får se hur han ser ut... Han är iaf brun, ca 166 cm hög, smäcker å gudomligt snäll!

igår skulle jag rida för andra gången. Carro va med så att jag skulle få lite hjälp osv å det va jättebra! Han är otroligt känslig i början av ridpasset så att använda skänklarna tills han börjar slappna av är helt otänkbart (upptäckte jag den "hårda" vägen) Han blir väldigt irriterad å småstudsar, kan småstegra å bli allmänt istadig, men så fort han slappnar av så blir han lat å då får man jobba ;) Han e urmysig å hålla på med. Snällheten själv. Det övergår dock mitt förstånd hur FAN jag ska lära mig sitta ner på hästen i trav... Han rör sig å han rör sig mycket... =S Hahaha! Kan ju säga att det kändes stor skillnad när jag red igår om man jämför med första gången. Har ju tränat på gym 2 ggr emellan å jäklar vad fort det går =) Jag vågade mer igår oxå och orkade kräva lite mer. Däremot höll jag på att smälla av när Ove Slöör kom ner till ridbanan och ville se den nya hästen i stallet (han kom ju för ca 3 veckor sen) å jag skulle visa upp Fabbe för honom... HAHAHAHA!!! Försökte visa honom så bra jag kunde iaf å det kändes helt ok faktiskt. Men Ove ville se honom i galopp oxå å där måste jag jobba på mig själv för den stackars hästen står mest still å galopperar =P Men men! Fick tummen upp av honom när han åkte iaf =P Haha! Mysfarbror! MÅSTE rida för honom sen när jag å Fabbe lärt känna varandra =) Han har ju träningar på Kullinge Gård (där Fabbe står) några ggr/vecka så =)

Lovar att försöka komma ihåg kameran när jag åker ut imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar